LOUIS! Project Louis Armstrong.

4 november 2017 21:00

LOUIS! – What a Wonderful World is het tweede programma van het productieteam: LegendsOfMusic. Het programma gaat in première in de tweede helft van het theaterseizoen 2015/2016.

New Orleans jaren twintig. Het is snikheet als Louis Armstrong, dan amper twintig jaar, geschiedenis maakt. Swing, improvisatie, blues, vocals, alles komt bij elkaar in de zomer van 1925, in een studio waar Louis de jazz tot leven blaast met de Hot 5 & 7. Wat volgt is een stormachtige carrière die Satchmo wereldberoemd maakt en het publiek in vervoering brengt. Louis scoort hits als Hello Dolly en What a Wonderful World. Hij vestigt zijn reputatie met vlammende solo’s en swingende zang om zichzelf daarmee tot bekendste en meest geliefde jazzmuzikant aller tijden te kronen. Als trompettist en zanger is het Louis Armstrong die op twintigjarige leeftijd de definitieve richting van de jazz en opvolgende popmuziek zal bepalen. Niet alleen Miles Davis, maar ook James Brown en Michael Jackson waren schatplichtig aan ‘Satchmo’.

LOUIS! – What a Wonderful World schetst een intiem portret van deze meeslepende en melancholische persoonlijkheid die vijf huwelijken versleet, er een levenslange voorliefde voor cannabis op nahield en die net als iedere Afro American te maken kreeg met de power van de legale en illegale machten in het Amerika van de twintigste eeuw.
LOUIS! – What a Wonderful World is een eigentijds eerbetoon aan de grootste jazzheld ooit.
 
Kijk ook op FACEBOOK (klik op logo)
 

Filed under: concertagenda

1 reactie »

  1. Zaterdagavond was de jazzclub het sfeervolle podium voor de jazzscene van New Orleans uit de jaren twintig met de broeierige maar uiterst optimistische stemming van die tijd. Vol overgave werden de songs uit die tijd uitgevoerd door de zes hierboven genoemde oude rotten in het vak met een ongehoord enthousiasme en vol vrolijkheid. De muziek van uncle Sachmo werd levensecht vertolkt door Michael Varekamp inclusief zijn stem en bijzondere klank van zijn trompetspel. Samen met Ben van Dungen klonk dit heerlijk in het stevige ritme van Erik Kooger en Harry Emmery, die ons liet genieten van al zijn technische vaardigheden op de contrabas. Hij speelde niet alleen de bekende picking en walking bass, maar ook accoorden alsof hij een gitaar bespeelde en slag en percussie op en rondom de kam zoals Pastorius op zijn electrische bas kon. Wiboud Burkens liet ook zijn virtuositeit horen en zien op zijn Hammond orgel en de vleugel terwijl Deborah Carter haar mooie hoge én lagere stemregisters liet horen in de liedjes van Ella Fitzgerald. Een gezellige en vooral vrolijke avond met heerlijke jazz zoals wij inmiddels allemaal heel goed kennen. Dit was volop genieten van begin tot eind. Een top avond!

    Reactie by André Smit — 5 november 2017 @ 22:58

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment